Search This Blog

Friday, May 17, 2019

KOLE KACANG SEDAP

Assalammualaikum

Awak memang suka makan kuih - kuih tradisi. Bak kata orang kuih orang - orang lama.
Time puasa ni memang berlambak la orang jual pelbagai kuih tradisi kat Bazaar Ramadhan.
Tapi awak lebih suka beli kuih - kuih tradisi ni dekat rakan pejabat awak ni.
Memang sedap sangat - sangat dia buat.Cakap je kuih apa yang kita nak, pasti dia akan tolong buatkan. Semua cukup rasanya. Hari tu awak minta tolong buatkan kuih kole kacang.


Kuih kole kacang kegemaran awak. Aduh sungguh sedap rasanya. Sebenarnya, masa zaman budak - budak awak paling tak suka kuih ni, sebab rasanya tu buat awak rasa nak muntah. Tapi bila dah besar sebaliknya pula.
Satu bekas tu awak bedal sorang - sorang ja.
Laki jeling - jeling ja, nak minta sikit pun awak tak kasi. Hahaha

P/S : Korang suka makan kuih apa bulan puasa ni????

11 comments:

  1. Samalah.. Sha pun suka kole kacang ini.. dan kuih tepung gomak/abuk-abuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuih tepung gomak tu pun kesukaan juga tu.....

      Delete
  2. W'salam..

    Alahai comel bekas kole kacang sedap tu.. Salah satu antara kuih kegemaran saya selain tepung gomak.. Malangnya suka makan tapi saya tak reti buat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah juga memang tak reti membuatnya...

      Delete
  3. Fuh sedap ni 😋😋😋

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. memang pun...orang2 lama pandai lah buat kuih ni...

      Delete
  5. Pernah makan kuih ni, sedap juga.

    ReplyDelete

THANKS FOR COMMENT...

KOLE KACANG SEDAP

Assalammualaikum Awak memang suka makan kuih - kuih tradisi. Bak kata orang kuih orang - orang lama. Time puasa ni memang berlambak la ...