Thursday, May 2, 2013

PELIK LA DENGAN BOS AKU NI....

Salam...

Hari ni baru 5 hari aku bekerja part time di CC kat Tapah ni.
Bos aku India. Boleh tahan la kehandsomenya , jarang tengok india handsome..kalau hindustan 2 lain cerita. Tapi dah berkahwin.
CC dia memang gergous sgt2.
Kerja aku hanya duduk kat kaunter or cashier la lebih kurang.

Yang aku nak ceritakan kat sini ialah kepelikkan sikap bos aku ni..huhuhuhuhu
Xpe dia xad blog pun. Walaupun 5 hari br bekerja tapi rasa macam setahun je aku kerja kat situ. itu kan dah menunjukkan kepelikkan.huhuhuhu.

Pertama:
Macam xambil kisah langsung tentang masalah-masalah CC dia.
Semalam blackout. Aku dah gabra xtau nak buat ap? dah la aku sorang2 plak 2, banyak customer bising-bising, sebabnya tengah syiok2 berFB, berblog, bergame..tibe2 tepadam, waktu malam pulak 2. Dah la aku br je abiskan baca citer sumpahan aishah kat blog entah sape entah. Cer korang baca juga, memang seram tengok mayat dia. entah betul entah tidak xtahula nak cakap. Aku call bos aku, sebab xtau nak buat ap. Dia suruh aku cari box suis n tekan bagi naik ke atas. Aku tahu hal 2 nak buat macam mana. Masalahnye aku xjumpa box suis 2. Dengan gelapnya, nasib ada handphone xberapa nak canggih bolehla juga guna nak cari box suis 2. mangai tiggi giler box suis nye. jenuh plak aku nak memanjat.
Yang aku geram sangat-sangat rumah dia dengan CC 2 dekat nak mampus.Nasib baik semua sistem ok. kalau x jenuh plak aku nak handle. Aku bukan teknision nak memandai buat semua 2.

Kedua:
Aku part time dari jam 6 petang hingga 11 malam.
Maklumlah anak n suami jauh. Daripada xbuat apa-apa lebih baik kerja dapat juga income lebih.
Masa hari ke empat aku bekerja dia ada datang sekejab tengok yang patut-patut. Then dia keluar ngan kawan-kawan dia sampailah jam pukul 12.00 malam. Padahal aku kerja sampai kul 11.00 malam je kan. Aku kol dia kedai nak tutup pukul berapa memandangkan ada seorang je customer, budak2 duk men game je, xtahu esk nak sekolah. Dia cakap kenapa kedai xtutup lagi.tanye aku plak, mana aku nak reti. Sistemnye canggih2 karang aku silap buat kan naya je. Lagi pulak dia xpernah pun ngjar aku nak tutup kedai macam mana. Huh, betul2 xambil kisah langsung.

Ketiga:
Ikut suke dia je nak kasi kawan-kawan n the geng dia nak gune CC 2 sampai kul berapa xpayh bayar. Tiap2 hari macam ni mmg bankrap beb. jagan nnti duit short aku plak yang kena. Masa aku balik lewat kul 12 malam ari 2. Dengan kedai xtutup lagi, duit dalam laci xberkunci, member2 dia ada dalam CC 2 n dia boleh balik rumah dengan selamber badak je..huhuhuhuhuhu..xtau nak cakap ap dah la....

P/S : mesti korang malas nak baca kan

7 comments:

Unknown said...

Bos macam tu ptot bgi cc tu kat kita je.... ni pesan cik teha...hehehhehehe

ANDAIANNYA said...

Tau xpe...langsung xambik kisah.

Ahmad Kamil said...

haha..pening pale orang macam ni..ade ke patot...=P


Wordless Wednessday

http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/05/wordless-wednessday.html

Berry Lavynia said...

pelik jugakkk... xtakut ke? hehe :D

ANDAIANNYA said...

takut juga..baca sumpahan aishah lg tambah2 takut..Tapi Allah ada

Latifahzainal said...

hehe..tak malas baca pun..suka je.lawak ade,kesian ade,takut pun ade..

ANDAIANNYA said...

Tau xpe....nasibla dapat bos mcm ni

RESTAURANT PANAS & PEDAS ~ KAMUNTING, PERAK

 Assalammualaikum Salam Jumaat. Harap semua bloggers masih sudi untuk singgah ke sini lagi.  Minggu lepas awak dan family ada makan kat keda...