Monday, June 19, 2017

SAMBAL UDANG PUTAT

Assalammualaikum

Lagi beberapa hari lagi kita akan menyambut hari kemenangan bagi umat islam iaitu Hari raya Aidilfitri. Persiapan awak untuk menyambut hari raya pada tahun ini adalah ala kadar sahaja memandangkan ekonomi keluarga awak masih tidak mengizinkan untuk berbelanja lebih.

Tiap - tiap hari juga awak akan memikirkan menu untuk beriftar. Aduhai memang jem kepala otak memikirkan menu untuk berbuka. Nak membeli di bazaar ramadhan rasanya semua menu tak berkenan di hati. Bukan nak kondem ke apa, tapi kalau hari first puasa maybe awak akan teruja nak membeli.

Putat bersama udang

Family awak memang tak pernah makan sambal udang bersama putat ni. Kalau sambal udang bersama petai tu memang dah selalu sangat.
Memandangkan ramai adik - beradik awak yang tak reti nak makan petai so awak pun bagitahu putat ni rasanya pun macam petai cuma tak ada bau. Semua buat muka tak mau makan.
Awak paksa juga diaorang makan, makanya semua pakat suka....hahahahahahaha
Resepi ni MIL awak yang ajarkan, kalau nak masak sambal udang putat kena ambil buah putat yang muda sahaja baru sedap dan rangup.

Sambal udang putat yang dah siap dimasak.








No comments:

RESTAURANT PANAS & PEDAS ~ KAMUNTING, PERAK

 Assalammualaikum Salam Jumaat. Harap semua bloggers masih sudi untuk singgah ke sini lagi.  Minggu lepas awak dan family ada makan kat keda...