Pengikut

Jumaat, 14 Mac 2014

ADUHAI SERIBU KALI SAYANG...

Salam,

MH 370?Jerebu?Kemarau?Begitu besar dugaan dan musibah yang Allah turunkan untuk hambanya. 3 bencana berlaku dalam masa yang sama, berbalik pada hukum karma.

Dari pucuk pimpinan sampai ke rakyat jelata, 
Dari yang berjawatan tinggi sehingga yang tidak bekerja, 
Dari yang bijak pandai sampai yang tidak pandai,
Dari yang kaya sampai yang miskin,
Dari yang muda sampai yang tua,

Kita semua mengadap kiblat yang sama, kita manusia biasa tidak ada yang sempurna, sebesar kuman kita tetap buat kesilapan, Jadi apa yang terjadi ini Allah dah tetapkan telah direncanakan untuk hambanya. Antara sedar atau tidak Allah memberi ruang dan peluang untuk kita mendekatkan diri kepadaNYA. Allah maha pengasih dan Penyanyang...Renungan bersama.

Nah..
Tajuk enty macam xkena je kan...


Saje aku muatnaik gambar ni...bagi berseri sikit untuk pembacaan korang semua yang sudi baca my blog...huhuhu, macam gedik je

Khamis, 13 Mac 2014

APAKAH SEBENAR YANG TERJADI????

Salam

Isu mengenai kehilangan pesawat MH370,
Tunggu dan berdoa jela yang mampu awak buat..
MH370 jika difikirkan logik dan akal, kmana kpal terbng yg sebesar MH370? jika difkirkan bagaimana kpal trbng sbesar 2 blh hlang? jika difkirkan mengapa pilot tidak mminta bantuan jika blaku apa2 di ats kpal trbg? jika thempas,di mana? jika msh dterbngkan,di mana? jika di darat,di mana? jika jika dan jika.. bratus ratus tentera dgerakan untk mencri kpal trbng MH370. Pralatan hebat diguna kan. Tentera thebat dkerahkan. 6 hari mencari, tanpa hasil. Air mata peneman tidur yang tak lena Doa pengubat hati yg lara. Kita mungkin lupa, Shebat mana tentera mencari, Shebat mana pilot yang membawa, Shebat mana terlatihnya anak kapal, Shebat mana terciptanya kapal terbang, Hebat lagi kuasa Allah. Bantu kami Ya Allah. Jika ia masih dilangit turunkan lah. Jika ia di dasar laut timbulkan lah. Jika ia di darat buka kan la mata kami untuk melihat.. Bantu kami Ya Allah, Tanpa bantu mu Ya Allah, Kami buta untuk mlihat, Kami hilang arah untuk mencari. Hidup kan lah mereka Selamat kan la mereka Supaya mereka membantu kami untk memberitahu btapa hebat nya kuasa mu Ya Allah.. Bantulah kami, hamba Mu.
Apakah sebenar yang terjadi?????

Sekarang yang terjadi kat awak ni...
Awak rindu kat anak awak sangat-sangat..



Apakah yang dimaksudkan dengan 2 itu?
Xsior memikirnya...


P/S : Pray For MH370 & kebahagian rumah tangga awak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails