Pengikut

Jumaat, 28 Jun 2013

SEMUA SALAH~~~

Salam...
Hari Jumaat horeyyyyyyyyy....

Gemuk salah,
kurus salah,
huduh salah,
cantik salah.
Cakap english salah,
tak pandai cakap english salah.

mentaliti manusia zaman sekarang. ~(-_-~)
ape lagi yg salah ? ._.

 

P/S : Ada aku kisahhhh....

Khamis, 27 Jun 2013

PERABIS DUIT

Salam..
Musim jerebula kan.
Alhamdulillah, akhirnya hujan juga. Xpayahlah nak pakai topeng bagai, macam lagi sesak nafas je pakai topeng.


Barang-barang untuk ditempek dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semuanya nak habis. Huh, nak p beli sekaligus makan ratus jugak la. So beli dulu barang yang betul-betul nak habis.

P/S : Ada barang y lupe nak beli. Dah sampai rumah baru teringat nak beli, Nak patah balik dah malas. Huh!

Rabu, 26 Jun 2013

EN. SAYANG XBERAPA NAK SAYANG MASUK HOSPITAL

Salam..

Sangat stress.
Bulan ni bulan yang memerlukan wang yang banyak untuk membayar kos perubatan En. sayang..
En. sayang masih dalam rawatan.

Pasangan En. Sayang pun tempias sama jatuh sakit. tapi xadalah kronik sangat. Hanya diberi rawatan biasa-biasa sahaja. Xsampai masuk wad pun. tapi melayang juga la dalam RM 300 walaupun diberi rawatan biasa.

En. Sayang Xberapa nak sayang

Pasangan En. sayang xad gambarnya.
Inilah risikonya kalau ambil kereta second hand, xtahu asal-usulnya
Karang, kan dah kena

En. sayang keluar melayanglah 5k
Nasib-nasib

P/S : Mod nak pitam

Jumaat, 21 Jun 2013

I THINK PEMILIK NI RABUN..

Salam

Ambik kau....
Kalo xnampak juga, xtau la nak cakap, melainkan orang buta yang xnampak.


BALIK RAYA~~~~RUMAH MAK OR MAK MERTUA

Salam

Puasa pun belum lagi,
Tapi dah sibuk nak fikir persiapan raya.

Tapi karang kalau dah dekat nak menjelang raya.
Mesti sibuk berbalah antara suami isteri nak balik raya dimana?
Rumah mak or mak mertua.??????
Macam-macam ragam, macam-macam cerita timbul.

Tapi aku beruntung sikit...
Sebabnya rumah mak n mak mertua aku dalam satu daerah je..
xadlah nak berebut-rebut nak balik raya.
Pagi rumah mak mertua, lepas bersalam-salam bagai pergi rumah mak aku plak..

P/S : Korang dah tempah ke baju raya???? Tahun ni purple...

Khamis, 20 Jun 2013

WAH WAH..BESAQNYA TEDDY DIA

Salam..


Nak letak tang mana kalo dah sampai rumah..

Rabu, 19 Jun 2013

MUKA HAPPY~~~~LALALALA

Salam.
Selamat pagi  semua...

Semalam my husband mc. Sakit gigi n nak p cabut gigi. rasanya tahun ni 3 kali dah asyik cabut gigi je.. Apa kesnya. Pas 2 p la bawa sekali ngan si kecik ni, Mil aku pun ikut sama. Cuma aku je y xp.
Yelah kan aku ni nun di Selatan Perak, My husband n daughter nun di Utara Perak...huhuhuhu..Sedih2
Tapi walaupun kami berjauhan, aku tau akan aktiviti diaorang dekat sana...hehehehehe


Happynya dia dapat nek buaian ni. kena juga belikan 1 untuk budak kecik ni. Tapi aku takut benda alah ni xtahan lama, sebabnya tentera-tentera kat rumah MIL aku 2, mesti berebut-rebut nak naik juga.
Kalau setakat aku yang memberi arahan kepada tentera-tentera tersebut, comform diaorang akan buat nohing je, xmakan disaman langsung.


Ala..rileksnye dia duduk, xtakut jatuh ke budak kecik, macam orang besar aje gayanya.





 2 duk tengok apa kat belakang 2, rambang matalah 2, banyak sangat mainan kat belakang 2,

P/S : Rambut mula gugur, mata pun dah kabur, gigi banyak yang bertabur, makan pun makan bubur, tandanya dah dekat ngan kubur.....

Selasa, 18 Jun 2013

NAK BERDIRI PULAK DAH...

Salam...

Budak kecik ni sekarang dah banyak ragamnya.
Tapi syukur sangat sebab waktu malam dia tidur lena sampailah ke subuh.

Bila nak tidurkan dalam buai mesti kena berzikir.
kalo xberjam-jam buai pun dia xmau tidur...


Dah pandai nak masukkan kaki dalam mulut..geram aihhh
Mama masih xbersedia lagi nak bagi adik..huhuhuhuhuhu

Sekarang dah berjinak-jinak nak berdiri.
Dia duduk tepi bangku then pegang bangku kuat2 terus berdiri pas 2 buat muka bangga gelak nganga luas2..gigi sebatang pun xtumbuh lagi.
Aku dah cuak. Xcukup nafas dibuatnya, takut tertelantang. Huh

Umur baru 8 bulan.. Puasa ni kalo berjinak-jinak nak berjalan, mau jenuh nak kepung, sebabnya kalo berbuka puasa dirumah mak aku, comform makan kat bawah ala-ala kampung duduk bersimpuh. Makin syiok la budak kecik 2 nanti..





Muka dah ngantuk sangat. tapi degil xmau tidur juga. Tangan  2 asyik nak pegang hp mama je...

P/S : Rindu sangat kat anak mama

Selasa, 11 Jun 2013

CARA MENGETAHUI KONDISI TELUR..

Salam...



Cempungkan telur kedalam air, bila posisi telur :

1. Tertidur beerti telur masih BARU.
2. Miring, sudah 1 minggu.
3. Berdiri sudah 2-3 minggu
4. Mengapung beerti sudah BUSUK.

P/S : Selamat mencuba

Isnin, 10 Jun 2013

SAYA DUDUK

Salam...
Isnin yang sangat suram.

Budak kecik ni kalo dibagi duduk tanpa pengawasan yang ketat itulah kerjanya.


Mengutip segala benda untuk dimasukkan kedalam mulut.
Alahai anak mama bertuah ni, mama n papa masih mampulah nak bagi makan.

Untuk menstabilkan keadaan duduk gaya bebas, supaya xterjatuh..maklumlah baru 1 minggu je pandai duduknya... Camera pun xmau tengok..gerammm aihhhh


P/S: nanti kalo dapat kaki entah macam manalah gayanya..Pagi2 bagun mulut bukan main bisingnya, entah apalah dibebelkan

Isnin, 3 Jun 2013

DAH NAK 8 BULAN

Salam,

Cepat sangat masa berlalu..
5hb ni genab umur si kecik Dhiya Aisya 8 bulan.
Dah besar anak mama.

Sekarang dah pandai nak merangkak. tapi xberapa nak expert.. Asyik nak undur ke belakang je..xberapa pandai lagi nak ke depan.

Abaikan susunan dibelakang yang sangat xtersusun

Duduk pun dah reti.
Tapi xsempat nak snap gambar duduk, sebabnya sangat gelojoh nak merangkak ke sana sini.


Kepenatan selepas merangkak ke sana sini.

P/S : Senang nye jadi baby xpayah nak fikir apa, kalo penat tidur je.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails