Friday, May 17, 2013

AKU DAN BUDAK ITU...

Salam...

Selamat Hari Jumaat..
Biasalah, kalau tiba hari jumaat je memang ceria je muka aku ni..korang pun sama je kan...
Kisah aku ngan seorang budak lelaki yang cute miut. Kisah ni panjang cikit kot nak diceritakan sebabnye ikhlan sudah tentu asyik masuk je selang beberapa patah perkataan. Masalah ni memang dah xboleh dielakkan. Aku kalau bercerita depan orang je, mesti ada ikhlan, xboleh nak straight to the point langsung. nak buat macam manakan, memang e2 tabiat aku. Dah tentu xsalahkan, cuma orang yang nak membaca n mendengar cerita aku 2 je yang ternanti-nanti cerita sebenar. Ni baru mukadimah ihklan xabis-abis lagi, kalau dalam tv segmen aku ni lingkup terus, xad sape yang nak tengok..

Dah terasa malas nak menaip apantah lagi nak membacanye kan..kalo menarik xpelah juga.Berbalo-baloi membacanye.Hah..ada aku kisah, Dah sampai sini aku menaip, teruskan aje la.Selain ikhlan ada-ada aje keja yang nak dibuat, bos panggilah, taip suratlah, membantutkan aku nak menaip je. Inilah cabaran menaip entry waktu pagi time keja. Melanggar etika bekerja, sebab e2lah kot rezeki xberkat..huhuhuhuhu

Berbalik kepada tajuk yang nak diceritakan.hahahahahahaha
Ikhlan xabis-abis lagi, cerita xmula pun....
Ok, macam ni ceritanya, aku dengan seorang member aku Hanim telah dijemput oleh seorang lagi member aku Ruby kerumahnya. Dia ada buat majlis rumah terbuka time raya  (cerita ni dah basi nak dicerikan) kat berek polis. Xadalah ramai sangat yang datang cume jiran-jiran tertangga yang berdekatan aje, maklumlah time 2 masih lg dalam bulan raya, so, ramai lagilah yang berada di kampung.

Member aku Ruby ni bukan setakat buat majlis terbuka aje, ada agenda lain sebenarnya, aku kalau bab-bab makan percume ni, memang pantang laju aje kaki aku nak melangkah ke sana, lantak kome la ada agenda tersembunyi pun. Dia nak mempromote produk kesihatan Herbalife, yang harga beratus-ratus 2..mencantikkan kulit, melangsingkan badan.. e2 je yang aku tahu n masuk kat kepala aku masa diaorang bg sedikit pendedahan mengenai produk 2.

Sembang punye sembang punye sembang punye sembang..datang la satu family ni, muka semuanya ala-ala arab, ciut miut je and aku terpandang seorang budak lelaki ni maybe lingkungan umur dia 10 tahun. Aku pandang pandang, aku jeling-jeling kat budak 2, budak 2 perasan and dia pun senyum. Aku pun senyumlah, dah org senyumkan...haaaa aku nak bagitahu sikit, aku bukannye dah tergoda kat budak lelaki 2, time 2 aku dah kawen tau. Cume aku rasa macam pernah jumpa budak 2, tapi rasa macam ingat-ingat lupa.

Rupanya, bukan aku sorang aje yang pandang-pandang n jeling-jeling kat budak 2, member aku hanim pun sama daa...Ingat punye ingat punye ingat, baru teringat budak 2 pernah jadi anak didik aku and Hanim masa diaorang tadika. Aku pernah ngajar  budak 2 Silat, Sekolah diaorang menang tau, Wakil Daerah Kerian peringkat seterusnya, Budak 2 memang pandai and cepat tangkap apa yang aku and hanim ajar, Suara paling kuat suara budak 2 la....

Serius aku memang dah lupa nama budak 2, sampai sekarang aku xingt. So, aku n hanim pun panggil dia ajak menyembang, kenakalan masih ada, xreti nak duk diam, budak-budak aku abaikan ajelah kenakalan dia 2. Tibe-tibe si hanim ni tarik tangan dia supaya duk dekat ngan kami, ajak menyembang, Duk jauh-jauh nak menyembang apenye kan. Budak 2 jerit xadlah kuat sangat tapi boleh la didengari orang-orang disekeliling. Abang-abang polis pun du jeling-jeling kat kami, malu beb boleh budak 2 cakap HARAM LA PEGANG-PEGANG.

Tertelan air liur, xsangka budak-budak kalo bercakap memang terlalu jujur, xboleh disangkal lagi apa yang dikata memang benar. Waktu mempromote sudah habis, so aku n Hanim pun dah nak balik memandangkan aku meninggalkan suami tercinta sorang-sorang dirumah, xboleh nak berpisah terasa rindu sebab baru beberapa bulan je kawen..huhuhuhuhu...abaikan tau kenyataan ini...

Budak 2 pun kalut nak mengikut kami, apabila turun tangga, budak 2 pun turun tangga dengan laju, budak-budak kan tahu aje la perangainye, asyik nak minta perhatian, ke nak duit raya lebih dr aku. Tadi sebelum keluar rumah Ruby memang aku ada bg det raya kat budak 2, so aku pun buat xendah sangat. Tibe-tibe budak 2 tergelincir dari tangga, balakang dia kena bucu-bucu tangga 2, sakit beb, terduduk budak 2, muka hala kebawah maybe tahan sakit. Aku memang kalut dah, takut jadi apa-apa kat budak 2, lama juga dia tundukkan muka dia ke bawah, aku tanye ok ke dik, dia xjawab pun..Sudah, macam mana aku nak buat ni.

Aku pun try la nak bangunkan budak 2, sambil 2 aku pun cakaplah MACAM MANA AKAK NAK ANGKAT NI HARAMLAH PEGANG-PEGANG.. Budak 2 tengok aku terus boleh bangun, sambil senyum2. Ada jugalah aku tengok airmata dia, mesti sakit sangat 2. Aku bukannye apa saja cakap macam 2 nak menceriakan suasana bg dia senyum. Dah senyum 2 kire ok la 2......

P/S : Panjangnye larat ke nak baca

No comments:

RESTAURANT PANAS & PEDAS ~ KAMUNTING, PERAK

 Assalammualaikum Salam Jumaat. Harap semua bloggers masih sudi untuk singgah ke sini lagi.  Minggu lepas awak dan family ada makan kat keda...