Pengikut

Selasa, 16 April 2013

SEDAPNYA.....

Salam.

Meh tengok gambar ni mesti ada yang duk telan air liur...
Tambahan pulak dengan cuaca yang makin panas je sejak 2 menjak ni.

Tadaaaaaa...


Ais Krim Malaysia (asam masin)

Aku pun duk telan air liur je tgk gambar ni.
Mesti korang pernah makan kan.
Sape yang xpernah makan mmg rugi sangat.
Dulu masa kecik2 ais ni mmg menjadi kegemaran.
Harga pun murah je, RM 0.10 @ sekupang @ sepuluh sen sahaja.
Sekarang mb 2 kupang kut ( Dua Puluh Sen).

Mana nak cari ek ais macam ni sekarang.
Susah sangat nak dapat.
Dulu mak kat kg rajin juga buat ais ni, tapi belum beku dah pakat duk ambik.
Mulalah mak duk berleter je, peti sejuk 2 macam nak tercabut je, asyik tutup buka je.
Niat nak jual, tapi abis kat anak-anak dia je..hehehehehe

Ni aku nak bagitau,
Terpulanglah kat korang nak percaya atau x.
Tapi aku nak cerita pun takut, ialah macam xmasuk akal je.

Ada seorang nenek kat kampung nenek aku jual asi krim malaysia perisa milo n jagung.
Harga RM 0.10. Tapi ais krim dia memang terbaik, sebabnya ais krim dia memang sedap, pekat n manis.
Bukan sesetengah orang lain nak untung je lebih.
Nenek ni juga jual laksa.
Ikut suke kita nak beli dengan harga berapa?
RM 0.10 pun kita boleh beli. Memang betul-betul terkejut aku dibuatnya.
Tapi dia hanya letak laksa, kuah n kuih je, sayur-sayuran xada.
Mak su aku selalu juga beli laksa kat c2. Dia beli RM 1.00 , nenek 2 bagi macam 10 orang boleh makan.
Fikir-fikir balik dia ada untung ke x.
Ayah aku cakap dia jual sambil nak beramal jariah.
Kalo aku, memang aku x sanggup nak beli dengan harga RM 0.10.
Tapi laksa nye terhad sangat. Kalo habis, habislah
Dia xad gerai, dia jual di dalam rumah.

3 ulasan:

THANKS FOR COMMENT...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails