Pengikut

Khamis, 15 September 2011

POKOK DUIT


Salam,
Pelikkan pokok boleh keluarkan duit syiling..Setiap dahan mesti ada duit syiling 2..Waa..memang akan kaya la kalo macam ni. 

Pokok yang dipenuhi dengan duit syiling ni ditemui di Peak District Scottish Highlands. Sumber ni juga aku ambil dari blog SINI





"Setelah melakukan penyelidikan, pokok ini ternyata merupakan ‘pokok harapan’. Di Inggris, pada 1700-an terdapat satu pokok di Skotlandia serupa pokok ini dan orang yang menancapkan syiling ke pokok ini akan menjadi sihat,” papar manajer tujuan turis Meurig Jones.
 
Dipercayai juga, jika ada seseorang yang mengambil syiling tersebut akan jatuh sakit.

9 ulasan:

  1. banyak syiling....kalau kat sini dah lama org kutip..hehehe

    BalasPadam
  2. patut kat malaysia xde..kalau kat sini..mmg licin pokok tu

    BalasPadam
  3. berbeza malaysia nagn negara lain..tengok ajela rakyat jepun sanggup beratur nak pulangkan balik det berjuta-juta yang diaorang jumpa, tapi kat malaysia beratur2 plak nak kutip det syiling kat hyway masa jip yang bawa syiling excident....huhuhuhuh

    BalasPadam
  4. pokok duit2 kat m'sia banyakla hehe

    BalasPadam
  5. uish..bestnye klu de pokok cmni kat umah..
    tp klu duit kertas lg best..hikhik

    BalasPadam
  6. Cik pulau: Duit syiling betul la...cer tgk gambar betul2

    BalasPadam
  7. Nak tanam depan umah sepokok la camni

    BalasPadam

THANKS FOR COMMENT...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails