expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass>

Rabu, 14 September 2011

KENAPA SEMUA INI BERLAKU???

Salam
Aku memang terover excited bile waktu pagi, sebabnya nak buka blog & FB. Nak tengok apa berita sensasi terkini. Tapi bila buka je, terlebih minat plak nak mengikuti kekajaman yang dilakukan oleh manusia terhadap manusia lain tanpa ada perasaan belas kesian langsung dalam satu blog ni. Ni antara kekejaman yang dilakukan manusia:-


Ni diantara kekajam  yang aku terbaca pagi ni, di hari hari yang lain lagi banyak dan lagi xterjangkau dek akal untuk memikirkan kekajaman yang dilakukan.

Kekajaman dinegara kita xkurang hebatnya berbanding negara negara luar. Tapi sekarang ni permasalah ini semakin berleluasa walaupun telah dibendung dengan pelbagai cara oleh kerajaan. Tetap juga berlaku. Lagi moden sesebuah negara 2 lagi tinggi kadar jenayah dan kekejaman yang dilakukan, seolah olah manusia dah xad nilainya sekarang ni. Xkan nak gantikan dengan robot robot untuk menakluki dunia ni. Ish ish..ap plak yang mengarut ni, mustahil perkara 2 akan berlaku.

Tapikan bile difikir fikirkan balik oleh akal, aku rasa pemakanan juga adalah salah satu penyebab seseorang 2 menjadi lebih kejam. Ini adalah pendapat aku je, sebabnya banyak sangat makanan syang dikatakan halal sekarang ni ada DNA babi. Ni salah satunya makanan yang ada DNA babi yang aku baca pagi ni Sos ada DNA babi. X mustahilkan kalo pemakanan adalah satu penyebabnya.

Dulu masa sekolah  seorang kawan aku tanya kat ustazah aku kenapa xboleh makan babi? lebih kurang macam ni la ayat diaorang.

Murid : Kenapa kita orang Islam dilarang makan babi?

Ustazah : Babi adalah makanan yang haram dan babi ada sejenis kuman di dalam badannya, yang apabila kita rebus dan masak     kuman 2 xkan mati. Dan apabila kuman 2 masuk dalam badan kita, kita manusia akan mempunyai satu sikap iaitu,  tidak pandai nak cemburu. Sebab itu, orang bukan islam tidak rasa tergugat  dan cemburu apabila suami atau isteri mereka bercium dengan orang lain.

So dengan penjelasan ustazah aku 2, ini boleh dikatogerikan sikap kasih sayang yang kurang antara satu sama lain. So sebab itu lah, kekejaman pun berlaku. Sebab 2 la kan, di negara kita pun sering berlaku kekejaman walaupun seseorang 2 mempunyai sebuah family yang bahagia.

P/S : Semoga kita sentiasa dalam peliharaan Allah. Al maklumlah kalo Allah dah xpedulikan kita maka sesatlah kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS FOR COMMENT...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails