expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass>

Isnin, 25 April 2011

AKTIVITI MASA PERHIMPUNAN SEKOLAH

Hari ni hari Isnin....
Aku masih ingat lagi masa aku belajar kat sekolah dulu....Setiap hari Isnin ada perhimpunan.
Semua pelajar duduk kat dataran perhimpunan mendengar cikgu2 berucap....
Bosan betul, apa yang cikgu ucapkan pun aku xtau..xpernah masuk pun dalam kepala otak aku ni...Lepas 2 kalut la duk tanye kat kawan2..huhuhuhuhu...Dan aku masih ingat lagi aktiviti aku n pelajar2 yang lain buat kalo dah bosan sangat...

1. Main tulih huruf kat belakang badan ngan jari. Orang belakang tulih, orang depan jawab...hehehe
Perkataan yang kerap sangat ditulis B.O.S.A.N...Tiap2 minggu perkataan ni je..aku pun dah hafal sangat..huhuhuhuhuhu


2. Ketip kuku
Sebelum nak masuk kelas kuku semua kena cek, tak potong kuku nanti kena ketuk....mak ai, sakitnya kena ketuk..aku pernah kena sekali..lepas 2 aku dah xbuat dah...

3. Kumpul batu-batu kecik
Semua batu yang ada kat sekeliling aku, aku kutip n aku kumpul...Kadang kami main batu seremban, tak pun buat la berbagai bentuk ikut suke...hehehehehe

4. Nyakat kawan depan ngan geletek telinga menggunakan pintalan sapu tangan atau kertas...Berkaran geli gelemennya..
Cikgu yang berucap dah tengok pelik...Pengawas plak dah catit nama aku sebab buat bising...mana xnye kuat sgt aku gelak..huhuhuhu...xboleh lupe 2

5. Curi2 siapkan keja rumah yang cikgu suruh yang minggu lepas.
Al-maklum la aku memang seorang yang rajin dalam membuat keja rumah...So xadlah aku nak curi2 nak buat keja rumah time 2...Tapi kebanyakan budak2 lelaki la yang selalu curi2 buat keja rumah time 2...

6.Pergi tandas.
Kononnye buang air, tapi melepak....
X aku xbuat kerja ni....Aku memang xsuke melepak dalam tandas...Tapi kawan aku sorang ni selalu sangat duk pergi tandas time pengetua aku berucap...Dah habis pegetua berucap dia pun datang la balik....memang anti betul dia ngan pengetua..xtahula nak cakap.
Ni gambar aku masa aku darjah 6...korang carilah mana satu aku dalam gambar ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

THANKS FOR COMMENT...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails