Pengikut

Isnin, 15 November 2010

KEHIDUPAN YANG BERPUAKA...........

KEHIDUPAN YANG BERPUAKA...!!! korang prnah tengok puaka x??? nak tengok??? ambil cermin,pastu korng tengok betul2... nampak?!!! kalo nak tau yg yg dlm cermin tu la puaka yg paling bahaya,kalo nampak muka korng aje kira ok lagi,buatnya Tuhan bukak penglihatan 1lagi... gerenti korang pengsan punya,ni bukan cerita tahyul,korang je yg xsedar korang tu puaka... nak takut hantu apa hal?kita lagi hantu hape..kih...KIH...KIH... SUDUT RENUNGAN;;;;; mULUT PUAKA;> korang banyak cakap,banyak ngumpat,banyak ngutuk,banyak kelentong...tusbb orng pesan jangn banyak cakap,nnti banyak dosa...pastu masuk neraka,padan muka. puaka mulut kita bukan ggit atau sedut darah orang tp lg sedih,fitnah orang laa,lezer melezer,cerca mncerca,tahap makn daging saudara sendiri sehingga bau mulut pun mengalahkan orng yg xgosok gg atau bangkai... tu Nabi S.A.W.yg sabdanya bila kita yg mengat sesama kita puaka sungguh! HATI YG BERPUAKA;> hATI busuk dah jd prkara biasa.berulat,brkudis,brsalut dgn segala macm kekotoran duniawi.Mana xbusuknya,hasad dengki kuat,bila dengar bab agama meluat,sikit pon xdak ikhtiar nak rawat n rehat..hehe sikit sikit sakit hati,sikit2 benci,sakit hati tengok orang senang hati,senang hati bila tengok orang sakit hati.Korang tau nak puaskan hati korng je,macamla hati tu kenal erti puas...Hati puaka mcmni campak bagi hantu makn pon diaorang taknak...BUSUK YANG AMAT!!! AKHLAK YG BRPUAKA;> PErangai ngalahkan puaka...kurang2 pun puaka ngacau orang malam malam,siang dia rehat.Korang punya puaka siang malam.Menipu,khianat,pecah amanah,rasuah,segala macm sifat lahanat korng buat Amalan harian. Yg peliknya korang xsedar korng tu puaka.Korng perasan korang Manusia,Insan biasa,malah kekadang bangga sbb rasa kornglah Manusia Brguna,brjaya,brkaliber,brkuasa,berade,brpelajaran,brpengalaman atau brkedudukan. Kalau puaka pon takot bila disebut nama Tuhan,korng lg hebat sbb Nama TUHAN pun korng prmainkan,hukum TUHAN korang prlecehkan,ulamak korng prbodohkan. Apa jenis puaka la MANUSIA nI!!! RUMAH PON ADA BRPUAKA;> RuMAH yg dmaksudkan ni bukanlah rumah hantu yg kat funfair tu tp rumah kita... Rumah yg gantung ayat Quran sebagai prhiasan tp xprnah diamalkan.Rmh yg penuh prhiasan duniawi tp xsikit pon ada hiasan ukhrawi seprti Solat Brjemaah,bacaan ayat Suci dan sbagainya... Rumah yg sejuk beraircond tp penghuninya panas baran,suka gosip panas,pakai pakaian musim panas(kalo boleh nak pakai spender je)huhu,,,sampai anak2 pon xnak balik rumah sebb xde istilah"Rumahku Syurgaku"dah. Maka pepandai korangla nak halau puaka dlm diri korang dan seterusnya dari rumah kita... SELAMAT MAJU JAYA.............. DIPERSILAKAN PADA SESIAPA SAJA YANG NAK SHARE, TAK PERLU MINTAK IZIN... SALAMUN'ALAIKUM...

0 ulasan:

Catat Ulasan

THANKS FOR COMMENT...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails